Tervetuloa
tähän esitelmääni Väinämöisen uudesta tulemisesta. Jokainenhan teistä tietää, että Väinämöinen lupasi palata vielä takaisin lähdettyään Marjatan pojan synnyttyä
ja vapautettua hänet tehtävästään henkisenä johtajanamme.
Miksi Väinämöisen pitää
sitten palata, eikö Marjatan pojasta tullutkaan meille opettajaa. Eikö henkisten opetusten levittäminen ollut kirkkojen tehtävänä. Epäonnistuivatko kirkot hänen evankeliumiensa eli ilosanomiensa levittämisessä
kansalle. Siltä näyttää, sillä kansa on kulkemassa kirkkojen ohi ja materialismi on vallannut ihmisten mielet.
Väinämöinenhän
lupasi tulla kun ei enää kuuta aurinkoa, eikä ilmaista iloa. Näkikö hän näin käyvän. Onko totuuden tieto kuusta eli kuolemasta ihmisiltä kadonnut ja tieto auringosta eli hengenvalosta sammunut eikä sentähden
ole enää ilmaista iloakaan elämässä.
Näin on, oikein olet ymmärtänyt ja siksi olen palannut keskuuteenne
tuomaan ikiaikaista ymmärrystä elämäänne. En kyllä tunnista itseäni tuosta esittämästäsi kuvasta, sillä en ole vanha vaan ikinuori. En voi teille näyttäytyä sillä siitä syntyisi
vain ristiriitoja, ja minut ristiinnaulittaisiin kuten Marjatan pojalle kävi, mutta näin äänelläni voin tulla tajuntaanne. Ihmisethän eivät ota omaa elämäntehtäväänsä vielä vakavasti
ja noudata annettuja elämänohjeita vaikka itse Ukko Ylijumala heille ilmestyisi näkyväksi. Minä voin fyysisenä tulla sitten kun aikani on tulla.
Mutta hienoa että tulit äänelläsikin avuksemme, saammeko esittää kysymyksiä?
Mikäettei.
Vieläkö Suomen kansa pitkään nukkuu ruususen unta ja oletko jo prinssinä ihan näkyvästikin
saapumassa herättämään meidät unestamme.
Kyllähän minä olen jo varovasti koittanut herätellä
kansaani jo muutaman vuosisadan ajan, mutta olette niin viehättävän ruususen lumoissa, ettette tahdo herätäkään. Olen koittanut tulla opetuslasteni: Lönnrotin, Topeliuksen, Snellmannin, Sibeliuksen, Ervastin ym. sanoman
kautta, mutta Suomen kansa on ollut kovin paksukorvaista, mutta hitaasti hyvä tulee.
Mitä tarkoitat Suomen kansan herättämisellä?
Heräämisessä avataan silmät näkemään elämän totuutta. Harvapa vielä Kalevalaakan ymmärtää
sen syvällisemmässä merkityksessä.
Miten elämämme sitten muuttuisi, jos Kalevalaa ymmärtäisimme?
Ymmärrys johtaisi elämän muutokseen. Täytyy ensin ymmärtää ihmiselämän tarkoitus, jotta sitten osaa
elää niin, että tämä tarkoitus toteutuu. Näinhä teille on täällä opetettu.
Mutta miksi
ihmisiksi oleminen on niin vaikeaa. Kyllähän me tiedämme miten pitäisi olla, mutta kun...?
Ei sitä yks'kaks täydelliseksi
tullakaan. Olettehan te Sampoanne jo lukuisten elämienne aikana takoneet, joten ette te mitään eilisen teeren poikia ole. On teillä jo monenlaiset valmiudet suoriutua Kalevalan mainitsemista ansiotöistä. Jokapäiväisessä
elämässännehän te niittä läpikäytte ja jokainen aikanaan niistä selviää ja löytää satujen prinsessansa.
No tuosta tulikin mieleen, että ihmiset pitävät sinua taruolentona ja Kalevalaa pelkkänä satukirjana, oletko ollut itse lihaa ja verta joskus.
Aivan kuten tekin. Jos minua pidetään taruolentona, niin kyllähän ne ihmiset pitävät sitten Pekka Ervastiakin satusetänä. Hänhän luvallani sai
tutustua menneisyyteeni ja tutustui luonani myös Kalevalaisiin mysteerioihin, jotta saattoi kirjoittaa Kalevalan-Avain kirjansa. Jos epäilette minun todellisuuttani, niin olen kyllä keksinyt keinon myös miten voin ilmetä teille tuon
vempaimesi kautta, jota projektoriksi kutsutte.
No mutta sehän olisi jännää ja varmaan vakuuttaisi meille, ettet ole
mikään satusetä.
Katsokaapa sitten tarkkaan, ettei mitään huuhaavilppiä tapahdu, vaan olen aidosti digitaalisessa
muodossa läsnä tässä edessänne. Suomalainenhan ei usko, ennenkuin näkee, ja sitten kun näkee ei usko kuitenkaan.
Vau, sinähän olet mies parhaassa iässä, etkä mikään vanhus.
Ihminenkin on astraalisesti
sen ikäinen kun tuntee olevansa ja olen vain muuntanut astraaliseteerisen muotoni nyt digitaaliseksi.
Mitä, oletko kuitenkin
vain joku astraaliolento, ja väität olevasi Väinämöinen?
Kuten sanoin, ette te usko ellette voi kosketella kuten
aikoinaan epäilevä Tuomas. Minä tulen kosketeltavaan muotoon vasta 100 vuoden kuluttua, jolloin on taas otollinen aika, kuten oli silloin kun Marjatan poika ilmestyi maailmaan. Taivasten valtakunta oli tullut lähemmäksi teitä,
ja vanhat sielut saattoivat inkarnoitua, jolloin oli mahdollista henkisen tiedon levitä maailmassa. Nythän suurin osa ihmisistä ovat kiintyneet materiaan.
No niin huijauksestahan tässä oli kyse, taitavasta huijauksesta kuten niin monissa henkimaailman sanomissa ja kontakteissa.
Tällä tavoin monet ihmiset kuitenkin keskustelevat jo henkiolentojen kanssa ja uskovat saavansa tietoa suoraan suurilta mestareilta. Mutta Jeesus jo sanoi: ”Monta tulee minun nimessäni, ja he eksyttävät
monia”. Samoin sanoi Pekka Ervast, ettei hän tule kenellekään ilmestymään. Mistä siis on kysymys, kun henkimaailmasta tulee hyvin viisaita opetuksia, jopa Väinämöisen ja Jeesuksenkin nimissä.
Alamme lähestymään samaa aikaa Vesimiehenajassa kuin Jeesus vaikutti Kalojen aikakaudella jolloin Taivasten Valtakunta oli tullut lähemmäksi
ja ihmisillä oli monenlaisia yliluonnollisia kokemuksia.
Ennen hengen tasoa luonnollisesti laskeutuu astraali- ja alempi menttaalimaailma lähemmäksi
ihmisten tajuntaa. Monet herkemmät ihmiset saavat yhteyden astraalismenttaalisen tason vainajien sieluihin joiden korkeampi Minuus on jo kohta kuoleman jälkeen heidät jättänyt.
Siellä on nykyään jo paljon syvällistä henkistä oppia saaneita sieluja jotka haluavat tulla opettamaan vielä eläviä ihmisiä, ja hyvä näin.
Sieltä ei kuitenkaan voi tulla mitään uutta tietoa, jota ei elävät ihmiset muutenkin voi saada tietoonsa lukemalla.
Koska Minuus
on nämä sielut jättänyt ei heillä ole enää sitä etikkaa mitä elävillä ihmisillä, joten heissä monasti ilmenee tarkoituksellista vilppiä ja sanovat olevansa se ja se kuuluisa henkilö.
Moraali heillä on, mutta sehän on venyvää aina tarpeen mukaan.
Jotta ihminen voisi saada henkistä viisautta tulisi
hänessä itsessään olla kanava auki hengenmaailmaan. Me ihmiset operoimme kuitenkin vielä sielun alueella yleensä. Kuitenkin hengen vaikutus on jo mahdollisuutena elävissä ihmisissä päivätajunnassakin.
Niin paljon kuin näemme ympärillämme todellista hyvyyttä, puhtautta ja kauneutta on silmämme avautuneet henkisemmälle todellisuudelle.
Henkisielu on meissä jo se korkeampi olemuspuoli joka kanavoi jo syntyjä syviä, asioita ainoisia, eli ykseyden ilmentymiä, jotka ovat tajunnallista kokemusta, joita emme voi toisillemme välittää tajuttaviksi. Ei Väinämöinenkään
saanut puuttuvia sanoja tuonelasta eli henkimaailmasta.
Siksi tietäjät ovat Kalevalankin pukeneet vertauskuviin, joiden kuvien kautta
ihminen voi päästä tajuamaan abstraktisia asioita. Niiden tarkoitus on herättää intuitiomme silmä näkemään syntyihin syviin.
Väinämöinen on inspiroinut Lönnrotin kokoamaan Kalevalan aivan oikeaan muotoon siitä valtavasta kootusta runomäärästä. Samoin hän inspiroi Suomen kartan naisen muotoon tässä
uudessa inkarnaatiossa. Onhan Kalevalakin naisvaltainen. Jotkut piirit olivat valitsemassa suomen lipuksi puna-mustaa väritystä, mutta onneksi Topelius sai sen muutettua sini-valkoiseksi, joka synboloi henkistä ihmiskuvaa ja ihmispyrkimystä
tällä aineen ristillä. Kansallislintumme joutsen kuvaa myös vertauskuvallisesti Pyhää-Henkeä. Ehkä tämä ruma ankanpoikanen kerran lentää joutsenen lailla. Sibeliuksen Finlandia kuvaa ylevästi
sväärien musiikkia joka ylisistä taivosista on laskeutunut tänne maanpäälle asti suomalaisuuden henkeä kuvaavana.
Kun tiedämme, ettei sattumaa ole, voimme nähdä kaikessa selvää ohjausta henkiseen suuntaan. Voisimme olettaa Väinämöisen inspiroineen näitä opetuslapsiaan, suurmiehiämme, jotka olivat jo ammoin
lupautuneet inkarnoitumaan aina suomen kansaan ja auttamaan Väinämöistä tällä tasolla kansansa ohjauksessa henkisyyteen.
Väinämöinen aikoinaan ohjasi Suomen heimot keskisestä Euroopasta tänne pohjolaan kuin maaseudun rauhaan, puhtaammassa ja henkisesti otollisemmassa maaperässä, kasvamaan henkisen ihmisen mittaan. Väinämöinen
aavisti, että Marjatan eli Marian pojan Jeesuksen, Karjalan kuninkaamme opetukset tulisivat vesitettyä katollisen kirkon taholta Euroopassa. Uskon vainot inkvisitioineen veisivät kansan vain materialismin pariin ja kalevalainen viisaus tukahdutettaisiin
ennenpitkään. Siksi hän Kaleva kuninkaana johdatti meidät tänne nykyisille asuinsijoillemme ja näkymättömissä edelleen ohjaa kansamme kohtaloita.
Onko Suomen kansa sitten henkinen kansa kun se rupesi sotimaankin keskenään, saattaa moni ajatella. Kansaa voidaan verrata ihmiseen. Kuten ihminen nuorena lankeaa helposti menneisyytensä taipumuksiin,
joita sitten vanhempana harmittelee, niin samoin Suomen kansa, saavutettuaan itsenäisyyden iän, lankesi itsekkyyksiensä pauloihin, mutta on nyt vanhempana saavuttanut jo menneisyytensä hyvätkin ominaisuudet ja viisastunut, ja tulee
tietäjien mukaan olemaan Euroopan omanatuntonakin.
Olemme rumasta ankanpoikasesta kasvaneet jo sisaruksiamme suuremmille siiville ja monilla
mittareilla mitattuna ykköskansa maailmassa. Kuinka tällainen korpikansa yks'kaks nousisi sellaiseen kultturelliseen asemaan, ellei sillä olisi jo mahtavaa menneisyyttä edellisistä inkarnaatioista. Olemme ennen olleet kansoina vain
eri nimillä kuten ihminenkin ja tuomme kohtalomme ja karmamme niistä mukanamme.
Kalevalakin mainitsee kuten monet tietäjät
ja tutkijat Turjan maan mahtavan joka sijaitsi Aasiassa, ja josta olemme lapsuuden kodistamme jääkauden jälkeen siirtyneet tänne Eurooppaan päin eri nimisinä heimoina ja kansoina kuten: sumereina, kaldealaisina, skyyttoina, etruskeina,
hyksoina jne. ja sivistäneet monia kansoja ja heimoja tullessamme. Olemme ilmeisesti kuitenkin säilyttäneen kantasuomalaisen geeniperimämme meidän päiviimme asti.
Niin, Euroopan omanatuntona.
Pekka Ervast kertoo, että
Väinämöisestä oli näkymättömässä maailmassa tullut Jeesuksen eli Marjatan pojan opetuslapsi.
Koska
Ervast oli Väinämöisen kanssa yhteydessä, sai hän varmaan Väinämöiseltä myös tehtävän tuoda Jeesuksen alkuperäiset syvälliset opetukset Suomen kansalle. Tämänhän se Nostradamus
jo yli 400 vuotta sitten ennusti Suomesta tulevan. Tämä myös selittää sen miksi Suomi tulee olemaan Euroopan omanatuntona, eli hengen valo tulee Pohjolasta kuten myös on monia ennustuksia ja kuten Blavatski sanoi sen valon
tulevan Suomesta.
Niin, Pekka Ervasthan sen tulen kävi täällä Suomessa sytyttämässä tälle tasolle. Ja hänen yli sata kirjaansa edelleen tätä
valoa meille jakaa!